Feb 28, 2011

Kelas Ibnu Sina



Assalammualaikum... 


As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
From whatever
We will still be
Friends Forever..

Macam-macam reaksi dan komen yang Aku dapat bila 6+2sekawan khatam baca entri  SMAS.. Bak kata Pakcik Astro, "Macam2 Ada".. Antaranya mesej Kiki yang baru Aku terima petang tadi..

"Ehehe..Baru abes baca blogmu.. Terharu aku, Feel bercampur baur like ABC (Ais Batu Campur).."

Yea, tue jugalah yang Aku rasa sepanjang malam bila Aku tengah susun perkataan, mengarang ayat sambil menyusuri balik jalan-jalan kenangan sepanjang 9 tahun kami jadi 6+2sekawan.. Mengimbas balik zaman sekolah yang sudah bertahun di tinggalkan.. SMAS pun sekarang sudah banyak yang berubah, bukan setakat suasana yang berubah, malah guru-guru yang pernah jadi cikgu kami pun sudah ramai yang bawa diri, mengubah haluan hidup masing2, suasana memang sudah nda sama.. Tapi persahabatan antara kami yang bermula di SMAS masih sama, masih macam dulu even sekarang semuanya sudah mencari arah tuju masing2.. Berusaha mencapai cita-cita yang diimpi2kan dari zaman sekolah..


Lily cakap, dia rindu, terasa mo nanges.. Za cakap, jom kembali ke zaman sekolah menengah yang sah2 memang nda boleh, kecualilah kalau wujudnya poket Doremon, so kita boleh pinjam pintu suka hatinya.. Tak pun, mungkin kita boleh buat wish kalau kita jumpa Lampu Aladdin.. Hahahaha~
Berenti berangan semua kawan2ku, sebab semuanya takkan terjadi.. Apa yang kita boleh buat cuma mengimbas balik kenangan itu.. Dan, itulah yang akan kita buat.. Kiki cakap, jom kita mengimbas balik kenangan bila 6+2sekawan mula di panah cinta Sang Arjuna.. Tepat mengenai sasaran, terus lekat di hati.. Hahahah~


Aku cakap, boley bha.. Mau mula dari mana.?? Saat2 berkirim-kirim nota lagu "PUPUS" atau kisah dating di luar pagar hostel di malam hari Aku tarik nafas lega lepas jawab paper Kimia time SPM dulu, tak pun kita mula dengan cerita si patung merah yang ada kata2, "I dont Love you, But I Like you".? Tapi kalau mau lagi panas, kita mula dengan cerita si HeadBoy flirt dengan si HeadGirl yang beku macam iceberg, juga Si Taiko Math bertemu Si Taiko 2 cabang yang asyik main tarik tali.. Tapi kalau mula dengan cerita Si Gadis dok sibuk buat latihan meregangkan otot2 lengan di Public Phone pun okey juga.. Tak pun, apa kata kita mula dengan ceritera Si Gadis nerd jatuh longkang bila Si Teruna nerd ajak jumpa.?? Hahahahah~~


Tapi, Aku tak akan tulis semua tue tanpa kebenaran bertulis siap Sign MOU lagi dengan si pemilik cerita.. Risau2 timbul pulak cerita saman di hari bisuk, Aku tak cukup duit lagi mau masuk court nie.. Well, hati dan perasaan kan milik peribadi.??Ahaks!!
Kisah cinta.?? Well, 6+2sekawan also have their crushed, like a normal teen but they are never thinking seriously.. Macam, ianya satu peringkat ke arah proses menuju DEWASA~


Tapi, macam biasa Nieta punya respond mesti lain dari yang lain, mesti yang spesies luar alam punya.. Nieta cakap, "Apsal cerita malam tragedi kentut tue juga yang masuk dalam list?? Memang betul2 memalukan.." Hahahaha~ 
Nieta, dia entahlah.. Kadang2 Aku pun susah mau paham perangainya nie.. Sangat2, misteri.. Hahahaha~~


Za buat request tuk SMAS Part ll.. Well, mau cerita apa yea.?? Za cakap, ceritalah bout kita jalan itik ramai2 dari hostel ke kelas tuk prep petang demi si HeadGirl, kalau cerita pasal saat PMR dan SPM okey juga.. Takpun Nieta kata, buatlah cerita bout kita boikot kantin sebab harga makanan mahal sangat, Lily pulak suruh cerita bout malam tragedi jatuh longkang siap luka2 di lengan lepas curi Kertas Kerja Add Math.. Yang nie, serius memang luka yang menyakitkan sebab yang luka2 segala bagai tue di lengan Aku.. Memanglah, bak kata Mulie, "Asal idea Lily jak, mesti kena tulah" Heeh~~ Tenang bha Mulie, susah senang bersama.. 


Aku mo cerita pasal budak2 6+2 sekawan yang tak bawa buku pegi prep tapi bawa baldi, sabun mandi, baju ganti segala tue boleh tak.?? Siap mandi guna fire hose reel lagi bila bab air di catu.. Semua tentang SMAS Aku memang suka, kecuali bab air di catu.. Dengan hantu, pontianak segala tue boleh consider lagi, tapi bab hostel kering kontang memang tak boleh di bawah berunding.. Memang bikin menyampah.. Dah tue, warden2 segala buat derk jak.. Memang bukanlah salah Aku 100% bila Aku fly tiap kali weekend.. Balik rumah lagi bagus, air pun mencurah-curah dari paip.. Takpun, Aku mau cerita saat2 kita nyanyi lagu Warisan, di tengah2 malam sebelum kena teriak sebab melalak tak kena masa..


Mulie, dia punya idea lagi bernas.. Memang langsung lupa, rasanya siapa pun nda ingat kisah nie.. Bab Cikgu Razil mengamuk di 5 Ibnu Sina time kelas BM bila cuma entah berapa kerat jek yang buat kerja dia suruh.. Simpan keratan akhbar, contoh berita.. Memang sakit yang amat jugaklah tapak tangan kena rotan.. Bebudak 5 Ibnu Sina, jangan kamu buat2 lupa ar.. Jangan tetiba pulak buat pengakuan  yang kamu tak kena rotan, sebab yang tak kena tue cuma geng2 Anie jak.. Heeh~~
5 Ibnu Sina.. Senior year bha.. Entah di mana semuanya bertebaran sekarang, yang ada FB tue boleh lagi buat skodeng  di wall dorang, tau jugalah apa aktiviti dorang sekarang.. Yang lain, terus hilang jejak macam tenggelam di dalam lautan Pasifik gamaknya.. Rindu pulak rasanya bila teringat balik kenangan nie.. Rasa macam mo buat scanning memories part class Ibnu Sina lah pulak.. Macam okey jugakkan ??



Kenangan bersama budak2 kelas Ibnu Sina, senior year 2005/2006.. Rindu tengok suasana kelas yang macam di langgar Garuda bila kelas Bahasa Arab Tinggi, cuma Si Rahim (Along) yang sesekali Aku dengar suaranya menyampuk cakap Ustaz Hafiz.. Tapi bila time kelas Cikgu Kamisah, wah!! boys punyalah main suka.. Terutamanya Si Jawar dan Enra, juga Si Gem yang memang suka gila2 kelas Fizik dan Add Math.. Jawar, Aku suka kacau dia.. Hahahaha.!! Dia sangat suka melenting bila di kacau, macam Girls.. Kalau mood okey, boleh jak Aku dan Jawar duduk sebelah menyebelah tengok Airrocket Competition, time extra class Kimia lagi tue.. Tapi bila mood macam bulan yang tak berapa mau mengambang memang harulah.. Macam halilintar.. Tapi, dia satu2nya budak boys class Aku yang akan wish Bestday untukku sebab Bestday kami cuma selang sehari.. Thank you ar Jawar yang baek hati 


Enra, Jawar dan Gem.. 3 kombinasi yang sangat2lah sesuai.. (Bagi Akulah) Dorang sangat2 suka Fizik dan Add Math.. Penah sekali tue Enra gunapakai teori Add Math selesaikan soalan Fizik.. Ternganga Aku kejap.. Cikgu Kamisah pun kagum sebab 1 teori je pun tapi Enra boleh guna tuk selesaikan 2 soalan dari subject berbeza.. Memang hebat.. Tapi, Aku pun tak tau dorang buat apa sekarang.. Last berita yang Aku tau, Gem dah pun gi Indon sambung study, Jawar ambek Engineering, Enra pun sama.. Enra, kisah cinta dia dan Iffi, dari zaman sekolah berakhir juga di atas pelamin.. Tahniah2.!!


Zikrul, Chong dan Sabri.. 3 orang nie, nampak macam kecik jak, tapi cuba try test ukur ketinggian dengan dorang, kompom2 lah korang kalah.. Memang lagi tinggi dari korang.. Dorang bertiga nie, dulu kalu Aku tak silap sama2 masuk ke DQ (Darul Quran) tapi lepas tue Aku tak tau dah mana hala tuju dorang selepas tue.. Yang Aku sure sangat2 Si Zikrul dah pun future study di Mesir, ambek Medic.. Zikrul, suka betul pinjam Aku punya pen, dah tue bukannya reti bagi balik.. Kalau dia bagi balik pun, memang dah tak sempurnalah keadaan pen Aku tue, kalau tak hilang penutupnya, dah abes kena gigit.. Aku rasalah kan, si Zikrul nie spesies Arnab kot.. Kena asah selalu giginya supaya tajam sentiasa, tapi gigi Zikrul memang cantek (Ayat ambek ati lepas dah kutuk~)
Semoga Si Zikrul berjaya menjadi doktor, (Aku juga..)


Sabri, memang bestlah cerita si Sabri nie.. Satu petang yang agak2 sudah mau malam, Aku dapat call dari Nieta.. Punyalah terkejut beruk Aku bila Nieta gtaw yang Sabri sudah "tiada", meninggal sebab excident.. Aku memang susah bebenar terima kenyataan nie tapi aku gagahkan diri jugalah sedekahkan Yasin tuk dia bila Kiki pun gtaw benda yang sama..Di FB, xpayah ceritalah memang traffic jammed sebab berita nie.. Macam baru semalam Aku rasa Aku main2 dengan dia Di kelas, macam baru semalam juga dorang buat duduk antara dua sujud minta ampun di Dataran SMAS dulu, alih2 dah tak ada.. Biarpun Aku tak nanges, tapi Aku memang dah sebak dah.. Dan, tiba2 Aku dapat call kedua dari Nieta.. Kalau tadi dia dah pun sebak2 kasi sampai berita Sabri sudah tiada, tapi sekarang punyalah berapi dia bagi tau Aku yang tue suma just a lie.. Fake.. Sabri masih sihat walafiat, masih lagi tersenyum manis macam gula2.. Aku yang tadi kunun2nya sebak, memang masuk zon berasap jugalah.. Syukurlah Sabri masih walafiat, entah kerja sapalah suma tue.. Nyawa orang pun mau di buat main.. Aishxx~~


Tutup cerita pasal kerdil bertiga tue.. Sekarang mau cerita pulak pasal si twin di kelas kami.. Kembar hanya pada nama.. Safwan J (Wawe) dan Si Safwan D (Acap).. Si Acap nie, macam Kiki versi lelaki.. Hobi tidurnya, mak aihh tiada sapa boleh challenge.. Dahlah dia tue Class President.. Tapi gaya macam tak je pun, semuanya dia serahkan bulat2 leper2 kat Mulie, dia punya Assist.. Naseb baiklah dapat Penolong yang tak berkira.. Kalau nda, ermm memang abeslah kelas.. Si Wawe pun sama jak spesiesnya dengan si twinnya, kuat tido.. Memang ngamlah, duduk pun sebelah menyebelah.. Acap dengar2 kat Labuan, dah jadi Ustaz kunun2nya, Wawe kat UMS buat Petroleum Refinery Engineering.. Alhamdulilah, berpun kuat tido hampir berjaya juga budak berdua nie..


Alil dan Malik.. Dorang nie bolehlah Aku cakap kawan baek.. Antara berdua nie, Aku paling rapat dengan Malik sebab kami berdua sama2 bercita-cita mau masuk Unimas dulu tapi tinggal cita-cita jaklah.. Alil pulak, Aku punya crushed..           
Ahaks~  Malu2 gitu~~
Si "Dia" yang Aku dok cerita dalam entri ini dialah tue.. Tak apa bha, dah dewasa pun sumanyakan.?? Alil pun okey juga tue kalau dia baca entri nie..Ahaks! Kan Alil kan.?? Okey juga Kau kan?? Malik he's really a good friend of mine.. Dia satu2nya boys class Aku yang still keep in touch dengan Aku.. Alil sekarang ambek Business, Malik pun sama Macam Jawar ambek  Engine.. Alil, ermm.. Tau juga bha kamu kan? Jadi tak payahlah di cerita.. Hahahaha~~


Apis, Fendi dan Pie.. Apis, dulu Aku tak rapat sangat dengan dia even kami sudah sekelas dari Form2.. Aku jadi rapat dengan dia selepas sekolah.. Dia "Kawan" dengan Kiki selepas sekolah.. Fendi pun sama.. Rapat2 macam tue jelah, cuma entahlah.. Aku tak ada cerita yang mau di kongsi pasal dorang nie sebab Dua orang nie Scholl Prefect yang memanglah spesies Ruby yang ala-ala skema gitu.. 


Tapi kalau si Pie memanglah Aku ada story mau share.. Tentang kisahnya dengan Si Husz.. Aku memang tak ingatlah siapa yang mula cerita nie dulu.. Tapi rasanya Si Jawar bha, sebab dia jak yang kuat kasi kenen2 orang nie.. Pie dan Husz, dua orang nie Aku tak tawlah kalau pernah bercakap.. Rasanya tak pernahlah.. Serius Aku nda ingat dah amacam dorang boleh di gosipkan nie.. Mungkin Si Jawar boleh jawab kali.. Kan Jawar kan?? Husz nie, memanglah lemah antibodi.. Selalu pengsan.. Kalau dia pengsan, mestilah time P&P Ustaz Husaini, Subject Pengajian Quran.. Nanti bila dia dah pengsan mulalah tue Jawar bising suruh Pie angkat Husz turun bilik sakit.. Hahahaha~~ Jawar nie memanglah.. Tapi Pie buat derk jak.. Nda ambek peduli pun.. Oleh kerana Husz selalu pengsan, pengsan pulak tue time kelas yang sama setiap kalinya, Ustaz Husaini pun jadi pelik.. Penah sekali Husz tak pengsan, nda silap Sabri yang tanya Husz kenapa dia tak pengsan hari tue.. Mungkin dia pun pelik macam ustaz Husaini.. Hahahaha~~ Well, Fendi sekarang kat UiTM ambek course yang ada kait mengait dengan Sains dan Kimia.. Apis kat UTP, Pie entah hilang ke mana.. Tak silap dia masuk Poli..


Cerita the other gurls dalam kelas kami.. Pajid, Syiha, Ieda, Bya dan Iffi.. Lebih kuranglah macam Taiko sekolah, terutamanya Si Pajid tue.. Punyalah nakal dulu, lagi advance dari Aku.. Fly2 semua tue, memanglah hobi dorang.. Pajid sekarang sudah joined kelab Si Iffi, to be mum.. Jid, Jangan nakal2 lagi ar.. Susah nanti kalau babynya ikut macam dia.. Hahaha~ Syiha dulu di Ikmas Sarawak, sekarang Aku pun tak tau dia buat apa dah.. Syiha nie, punyalah kaya.. Kaya akaun FB.. Ahaks! Aku suka tulisan jawi si Syiha, cantik dan kemas.. Ieda, di hostel dia sebilik dengan si Lily.. Aku selalu datang lepak bilik dorang.. Sama jak spesies dengan si Lily banyak benda haram.. Selalu pelik dengan Aku dan Lily yang kuat begosip, siap boley begosip pasal politik lagi.. Hahahaha~ Bya, dia ajar aku nyanyi lagu "Dealova", siap tuliskan lagi liriknya untuk aku.. Bya dan Ieda, sekarang Aku tak tau dorang buat apa.. Bya dan Syiha, dua orang scholl prefect yang ala-ala Geng Mafia.. Time minggu Aspuri, Geng doranglah paling berabis membuli budak2 junior.. Siap menangis2 lagi budak tue, yang tue Pajid punya kerja..Hahahaha~~ Rindunya sama korang..


Kalau tadi geng ala-ala Mafia, yang nie pulak geng Gadis2 Ayu cute miut spesies Ruby, tapi lagi advance dari Ruby punya Skema.. Dorang nie tahap skema yang memang skema.. Hahahaha~ Anie, June, Syikin, Jieka, Syidah, dan Sara, jangan marah ar.. Kita gurau2.. Intan belum cukup skema masuk group nie.. Hehehe.. Si Intan, debater sekolah.. Kami sama2 jadi scholl represent dulu2, dengan si Along tue sekali.. Intan nie memang terror BI, sekarang pun dia tengah buat TESL, memang ngamlah tue.. Anie, dia sangat comell.. Anie sekarang buat Medic di UMS.. Dulu, kalau ada yang Aku tak paham, Aku join Anie stay up di rak kasut luar biliknya.. Tapi, cara Anie belajar memang susah mo ikut.. Dia, caranya tersendiri.. (Anie, doakan juga Aku jadi Doktor macam kau yea..) June, dialah paling sentiasa kemas di kelas tue.. Tudungnya sentiasa belipat, siap bepeniti lek tue.. Sekarang nie, June di UPM buat Bioinfo.. Aku pun kurang pasti dia belajar apa, tapi bekaitan dengan Biologi dan Science computer.. June, belajar DNA comp kali..


Jieka, nie pun sangatlah comel juga.. Sama2 Pengawas Library macam Aku, Dia lagi yang calonkan nama Aku jadi prefect.. Jieka bila dia ketawa, rasa macam mau cubit2.. Selalu tumpang biliknya iron baju.. Jieka, siap tolong ambekkan turn lagi.. Thanks ar Jieka.. Sekarang, Jieka buat Islamic Finance di UMS..
Nurul Asyikin Jamil, Syikin.. Dia nie, dulu awek Alil.. Tapi, Aku tak adalah pun pernah gaduh dengan Syikin nie.. Dia okey, Aku pun okey.. Dia nie pun kecik je macam Anie dengan Jieka.. Sekarang nie, Aku tak tau dia buat apa, sebelum nie buat Dip. Engineering, sekarang mungkin sudah bekerja.. Kin, kalaulah kau baca entri nie, lepaklah k.. Semua pun kenangan, tiada apa yang mau di kecik atikan?? Kalau ada, really sorry.. Aku tak sengaja tue time tue  Kin..




Syidah, sekarang di UIA.. Ambek course apa, yang itu Aku tak tau.. Syidah, dia nie punyalah pendiam.. Kawan baek dengan si Intan yang ala-ala Aku tue.. Syidah nie, ayu jak.. Orangnya pun, memang wanita soleha idaman mak2 mentua.. Seriously, Syidah memang sesuai di buat isteri.. (Gaya macam mo buat promote pulak) Ahaks! Deskmate dorang, si Sara.. Si Along punya studymate tapi Jawar cakap Along punya awek.. Jawar lagi.. Jawar, memanglah~~ Sara pun di Indon sekarang.. Ambek apa, yang tue Aku memang kurang pasti..


Rasanya, cerita Aku, Kiki, Za dan Nieta nda payahlah mau di cerita bha kan.. Suda pun di cerita Di sini.. Sapa2 mau baca tue, klik jaklah K.. Rasa sangat2 rindu sama kenangan itu.. Kalaulah boleh, mau kembali ke masa itu tapi memang mustahillah.. Aku rasa, kalau boleh pun, tiada siapa yang mau stuck di masa itu, sekadar menjenguk balik okeylah.. Aku rasa, Aku memang bertuah sangat2lah sebab jumpa sama korang2 yang baek hati, cantek2, cute miut, ensom2 belaka nie.. Kalau Aku jumpa pun kawan, memang kamu jugalah yang paling best (Ayat beli jiwa, ahaks!)


Bha, Kalau ada rasa2 nda suka sama apa yang Aku tulis nie, Aku minta sorry ar.. Tapi gink, lepaklah bha k.. Semua pun kan cuma kenangan.. Janganlah ambek hati sangat k.. Kitakan Geng, bak kata Upin Ipin tue.. Kalau kamu rasa2 ada lagi yang kurang or ada idea mau tulis cerita pasal kita di SMAS, share2 bha K.. Kalau rasa2 mau buat reunion tue, contact2 ar.. Kalau ada yang mau kawen ka, bertunang ka, kenduri dapat baby even buat tahlil pun, jemput2lah ar.. (Banyak pulak permintaan, heeh)


Last but not least.. Untuk kamu semua yang sentiasa dalam ingatan..                           

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track


And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love

But it came too soon
And there was me and you
And then we got real blue
Stay at home talking on the telephone
And we would get so excitedand we'd get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels

As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
From whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

La, la, la, la:
Yeah, yeah, yeah
La, la, la, la:
We will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?
Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men


Will the past be a shadow that will follow us 'round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly







Graduatian (Friends Forever)- Vitamin C


Aku bilang: 
Kita semua membesar, Kita semua Belajar dan harap Kita semua menjadi DEWASA 


Korang Comel Kalu Korang Like

12 comments:

syidah said...

salam..
ajma, bkn main lg pujian.. mcm dpt upah plak.. tpi tq la he2
yg aku ingat psal ko dlu, sllu tulis novel. aku sll jgk pjm dlu.hehe
rndu jgk masa sekolah, tpi kalu mo blk ke masa itu xla. boring sda pakai bju skolah he2.
k, all the best 4 your future. smoga redha Allah sntiasa mngiringimu :)
wslm

CikComel said...

jemahh. . punyalaa aku bangga bla bab pujian tulisan jawi mu. . haha. . mafia r. . bkan aku spesies ayu cm nieta ka. . haha. .cne sandakan jga aku jemah. . btw very nice story. . !!aku SUKAAAA gilleerrr..!!

IniCikGadis said...

Syidah, tq.. aku pun dah tak ingat sudah aku punya nvel2 tue.. hihihi

Syiha, Ko jgan perasanlah ar yang ko tue geng si nieta yang ayu2 gitu 2.. Aku mau mengaku juga ayu, tp sedar diri juga aku.. hahaha! mmg cantik bha syiha tulisan jawi mu.. Nice!

CikComel said...

haha! bukan ianya bukti keayuankuntelah tersurat since form 1 lg kaa..? :P

ooo said...

emmmmm...syiha ayu kah????? boleh lah 4.5 star....hahahahahahaaaaaa...tapi tulisan jawi tu cantik lagi aku punya tulisan kan hehehe....

ooo said...

syiha betul kah tersurat tu ????.....eheeemm-ehemmm....tapi tulisan jawi smart kah real kah tu..???..monolog dalam hatiku : (aissshhh adakah ini satu kenyataan atau ilusi yg tertulis kat blog ni..??? suatu pertanyaan yg mungkin tiada jawapan..) ...ha3x

ooo said...

serious mehh syiha keayuan tu sudah tersurat..??? real kah tu tulisan jawi mu lebih cantik..??? fuhhhh...

monolog dalam hatiku : adakah ini suatu realiti dalam alam maya ni atau hanya suatu ilusi yg tercipta di blog ini sahaja..??? suatu persoalan yg mungkin tiada jawapan nya...ha 3x...

CikComel said...

Malik. . haha~ btul bha tersurat suda tu. . banyak komen mu nih. . hihi. . wui mang cantik bha plak tulisan jawiku. . oke sikit dari ko la kan. . hahaha! ~peace~

Max said...

HAHHAhah aku dibilang skema
Disitu ko clap Ajma :)
Byak LAgi kisah2 ku ni ko x tau

Max said...

Skema ka aku hahahahhaha
Byak lagi ko x tau 2

ooo said...

salam...

ajmah jangan pernah delet entry ni yer.....sometimes i feeling down..i like to rewind all the past moment to think the sweetness of it..to reduce the bitterness of present as the moment walks...anyway TQ to make this NICE entry

ooo said...

SALAM... ajmah jangan pernah delet entry ni yerrr...sometimes whenever i feeling down i really like to see all memory that i left behind feeling like wanna rewind to the past and recall it SWEETNESS as reduce the BITTERNESS of present as time walks on...tq u for writing this NICE entry...hopefully ada lagi entry macam ni.. :)